zondag 9 december 2012

Waarschuwing.

Nieuwe oplichtingstruc:
Er zijn mensen die afgelopen week bezoek kregen van een postbode.
Deze kwam een pakketje brengen van Welzorg (een bestaande organisatie). Hiervoor waren portokosten verschuldigd. Op het pakketje stond het verzoek deze 1,60 niet contant te betalen, maar te pinnen i.v.m veiligheid.
Deze postbode had een "mobiel pinapparaat" bij zich. Deze mensen overhandigden het pasje en toetsten de pincode in. De postbode liet de pinpas "per ongeluk" uit zijn handen vallen, bukte zich en gaf het pasje terug.
Na een tijdje voelden deze mensen toch nattigheid.
Zij raadpleegden de Rabofoon / Postbank en hun rekening bleek te zijn leeggehaald.
Direct in de portemonnee gekeken en zagen de gedupeerden dat men niet het eigen pasje had terug gekregen, maar dat van een eerder slachtoffer (reeds geblokkeerd).
Het volgende slachtoffer zal ongetwijfeld opgezadeld worden met het pasje van één van deze mensen.
Laat dit niet gebeuren en waarschuw je ouders en familie / vrienden / kennissen voor deze nieuwe truc

Geen opmerkingen:

Een reactie posten